[GwK] Pułapki na mole?
Ellesine
2009-03-09 17:54:01 UTC
Czy ktoś spotkał się może w jakimś sklepie z takim czymś?
http://www.allegro.pl/item567292230_expel_pulapka_na_mole_spozywcze.html

@sica
2009-03-12 15:16:07 UTC
Post by Ellesine
Czy ktoś spotkał się może w jakimś sklepie z takim czymś?
http://www.allegro.pl/item567292230_expel_pulapka_na_mole_spozywcze.html
Tak, wczoraj w kerfurze w Czyżynach po bodajże 7 pln z groszami.
Joanna
scooby
2009-03-12 17:06:50 UTC
Post by Ellesine
Czy ktoś spotkał się może w jakimś sklepie z takim czymś?
http://www.allegro.pl/item567292230_expel_pulapka_na_mole_spozywcze.html
czołem, jeśli zalęgło CI się to w domu, to te pułapki nie wystarczą;
trzeba przepatrzeć KAŻDY zakamarek w poszukiwaniu larw, bez takiego
czyszczenia potem to niestety wraca; mła wlaczyłem z tym syfem przez
rok, skończyło się na rozbieraniu mebli w kuchni :(
ponadto, poszukaj w archeo @ pl.rec.dom, tam był taki wątek o tych
przemiłych stworzonkach

pzdr, scby
m0w
2009-03-12 17:25:57 UTC
Możesz też założyć siatki na wentylację, bo przylatują od sąsiadów.
Prze uchylone okno niestety również (widziałem na własne oczy).
Bardzo często przynosisz je ze sklepu w różnych towarach
ryż, kasza, owocowa herbata..., w postaci larw. Potem jest już im łatwo
skolonizować całą kuchnię. Ich ulubiona potrawą są orzechy laskowe i
wszelkie
wnętrza pestek, ale nie gardzą niczym. Znajoma dentystka znalazła zwłoki
moli w gipsie dentystycznym!

Najskuteczniejsza metoda to przepatrywania zapasów - nie zostawiać nigdzie
jedzenia do którego mogłyby się dorwać
Niezłe są ponoć lepce feromonowe, ale jest ryzyko, że się z całej okolicy
zlecą :)
(dość drogie i ciężko dostać).

Tak typy wyglądają z bliska:
http://swiergul.pl/foto/makro08/010.html
http://swiergul.pl/foto/makro08/011.html

Bartek Pietrzyk
2009-03-12 17:29:09 UTC
Post by scooby
Post by Ellesine
[...]
Usuń też wszystkie możliwe środki spożywcze/okruchy, pozamykaj wszystko
sypkie (przyprawy też - one je uwielbiają!) w naprawdę szczelnych
pojemnikach. Te stwory włażą w nieprawdopodobne miejsca, wiem z
doświadczenia. A można je niestety przytargać z żywnością ze sklepu,
mogą też wlecieć przez otwory wentylacyjne.
Bartek Pietrzyk
Ellesine
2009-03-13 09:02:29 UTC
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Widzę, że ciężka walka przede mną :(

Pozdrawiam...
scooby
2009-03-13 10:07:08 UTC
ps. jeszcze jedno:

pułapki - lepy feromonowe ściągają to tałatajstwo zewsząd, więc jak się
zrobi ciepło, to raczej nie otwieraj okien, bo się zlecą z całej okolicy ...

pzdr, scby