Kama
zdzisław dyrman
2017-06-14 19:38:36 UTC
Cześć, zapewne wszyscy zasiedziali z dziada pradziada Krakowianie jak
również ci świeżsi wiedzą że Kama przestała działać kilka miesięcy temu.
Podejrzewam a wręcz jestem pewien że ciast nie piekli na miejscu tylko
skądś je pozyskiwali. Szczególnie smakowało mi jedno z nich i chciałbym
zlokalizować piekarnie/ciastkarnie z której pochodziło.
Ktoś z Was orientuje się gdzie się zaopatrywali?
A może ktoś z Was wie gdzie podają taką, przynajmniej zbliżoną w smaku,
kawę mrożoną? Piłem w różnych cukierniach/kawiarniach/baksach/szmaksach
ale nigdzie nie smakowała tak dobrze.

PS. Oczywiście jeżeli w ogóle pojawią się jakieś odpowiedzi to
spodziewam się narzekania na mój niewyrobiony gust... kulinarny(?) ale
byłbym wdzięczny za konkrety :)

Pozdrawiam, ZD
Santana
2017-06-16 23:22:18 UTC
Post by zdzisław dyrman
[...]
Chcesz dobre ciasta/ciastka to uderz do Cichowskich na Starowiślną.
Lepszych w Krakowie nie znajdziesz :)
Dagon
2017-06-17 22:12:07 UTC
Post by Santana
Chcesz dobre ciasta/ciastka to uderz do Cichowskich na Starowiślną.
Lepszych w Krakowie nie znajdziesz :)
Serio? No to kiepsko.
Pozdrawiam Marcin
Santana
Kiepsko? To raczej dobrze. IMHO
Peter
2017-06-18 05:10:34 UTC
Post by Santana
Post by Dagon
Post by Santana
Chcesz dobre ciasta/ciastka to uderz do Cichowskich na Starowiślną.
Lepszych w Krakowie nie znajdziesz :)
Serio? No to kiepsko.
Pozdrawiam Marcin
Kiepsko? To raczej dobrze. IMHO
Napisal kiepsko, bo te ciasta/ciastka z tej cukierni jadl i mu nie smakuja.
Dlatego napisal kiepsko, bo w/g ciebie lepszej juz cukierni nie znajdzie -
kiepsko!
Dagon
2017-06-18 22:39:52 UTC
Post by Peter
Post by Santana
Post by Dagon
Post by Santana
[...]
Jadłem wielokrotnie i generalnie mi smakowały - ale wolałbym żeby gdzieś w Krakowie były jeszcze lepsze których do tej pory nie było mi dane skosztować. Apetyt rośnie w miarę jedzenia ;)
Pozdrawiam Marcin
Bulka Paryska
2017-06-19 11:34:14 UTC
W dniu niedziela,/.../
[...]
========================
Sprobowac Wilka polecam ..
u mnie absolutne hity (bez obnizenia jakosci od nastu lat!)
to makowe z orzechami na wierzchu, miodowe z orzechami na wierzchu,
szarlotka z wisniami (wszystkie wagowe, takie z formy prostokatnej)

Ciastek staram sie nie jesc, ale paczki wiem ze dobre maja,
i hiszpany. Reszta na wlasne ryzyko. Tort czekoladowy kupowany
niedawno przyjety zostal z entuzjazmem (masa typu ganache)
placowki: Hala Targowa przy nasypie, Plac na Stawach,
Limanowskiego.

bp
Dagon
2017-06-19 20:29:59 UTC
Post by Bulka Paryska
Sprobowac Wilka polecam ..
placowki: Hala Targowa przy nasypie, Plac na Stawach,
Limanowskiego.
Przy najbliższej okazji skorzystam, dziękuję.
Pozdrawiam Marcin
Santana
2017-06-19 21:38:20 UTC
Post by Dagon
Post by Bulka Paryska
Sprobowac Wilka polecam ..
placowki: Hala Targowa przy nasypie, Plac na Stawach,
Limanowskiego.
Przy najbliższej okazji skorzystam, dziękuję.
Pozdrawiam Marcin
A na pączki do Michałka. Już nie napiszę że najlepsze bo ktoś znowu
złapie doła ;) Uprzedzam oburzenie. Po 3złote??? Tak, po 3 złote :)
Dagon
2017-06-20 15:43:11 UTC
Post by Santana
Post by Dagon
Sprobowac Wilka polecam ..
Dagon
2017-06-20 15:46:40 UTC
Post by Santana
Post by Dagon
Post by Bulka Paryska
Sprobowac Wilka polecam ..
[...]
Z przyjemnością zapłaciłbym 3 zł za pączek z powidłami węgierkowymi zamiast paskudnych różanych, z cukrem pudrem zamiast obrzydliwego lukru. Nawet 5 zł to nie byłaby cena zaporowa.
Gdzie ten Michałek ?
Pozdrawiam Marcin
Santana
2017-06-20 17:16:16 UTC
Post by Dagon
Post by Santana
Post by Dagon
Post by Bulka Paryska
Sprobowac Wilka polecam ..
[...]
Na Krupniczej.Ale rozczaruję Cię. Są z różą i lukrem. Pocieszenie jest
takie że to prawdziwa róża a nie oszukana jak w większości cukierni, a
zwłaszcza w sieciówkach.
Dagon
2017-06-21 22:04:26 UTC
Post by Santana
Post by Dagon
Post by Santana
Post by Dagon
Post by Bulka Paryska
Sprobowac Wilka polecam ..
[...]
No cóż... trudno.
Pozostaje spisać stare rodzinne przepisy i samemu podjąć przynajmniej próbę produkcji. Szkoda że stare węgierki rodzą głównie "robaczywki".
Pozdrawiam Marcin
Maciek
2017-06-21 22:36:35 UTC
Post by Dagon
No cóż... trudno.
Pozostaje spisać stare rodzinne przepisy i samemu podjąć przynajmniej próbę produkcji. Szkoda że stare węgierki rodzą głównie "robaczywki".
Przepis na pączki jest nieskomplikowany.
Powidła węgierkowe wytwarzam własnoręcznie i polecam.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
Bulka Paryska
2017-06-20 00:39:57 UTC
W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 13:34:14 UTC+2 użytkownik ...
/.../
Przy najbliższej okazji skorzystam, dziękuję.
Pozdrawiam Marcin
===========================
Daj znac czy spelnili oczekiwania .. :-)
A paczki od Michalka oczywista oczywistosc ... majlepsze. ;-P
Dagon
2017-06-20 15:42:52 UTC
Post by Bulka Paryska
[...]
Jak tylko sprawdzę, napiszę.
Pozdrawiam Marcin
Bulka Paryska
2017-06-19 14:44:07 UTC
W dniu 2017-06-19 o 00:39, Dagon pisze:
/.../

aha, nie jestem w zaden sposob zwiazana z firma W
:-)
bp
Dagon
2017-06-18 22:36:05 UTC
Post by Santana
Post by Dagon
Post by Santana
Chcesz dobre ciasta/ciastka to uderz do Cichowskich na Starowiślną.
Lepszych w Krakowie nie znajdziesz :)
Serio? No to kiepsko.
Pozdrawiam Marcin
Kiepsko? To raczej dobrze. IMHO
Dobrze, że nie znajdę lepszych? Być może dla właściciela.
Którego oczywiście pozdrawiam.
Marcin
ks
2017-07-03 07:01:10 UTC
Post by Santana
Post by Dagon
Post by Santana
Chcesz dobre ciasta/ciastka to uderz do Cichowskich na Starowiślną.
Lepszych w Krakowie nie znajdziesz :)
Serio? No to kiepsko.
Pozdrawiam Marcin
Kiepsko? To raczej dobrze. IMHO
Pewnie zależy od konkretnych ciastek. Kiedyś kupowałem u nich makowce i babkę
piaskową. Przestałem, jak trzeci raz z rzędu makowiec zgrzytał mi w zębach, co
przez x lat wcześniej nie zdarzyło się. Na święta upiekłem sobie makowce sam, i
pomimo tego, że robiłem to pierwszy raz, to te domowe były 5 rzędów wielkości
lepsze w każdym względzie. A babka dawniej była taka fajna wilgotna, a teraz
jest sucha prawie jak biszkopty z woreczka ze sklepu. Generalnie przerzuciłem
się na Wilka (oczywiście jak sam coś nie upiekę).
pozdrawiam Krzysiek
Santana
2017-07-03 17:59:28 UTC
Post by ks
Post by Santana
Post by Dagon
Post by Santana
[...]
No sorry, ale jeśli przedkładasz Wilka nad Cichowskich to coś Ci się
porobiło ze smakiem ;) To jakby porównać pączki z Aviteksu do tych od
Michałka. Wiem że gusty są różne ale gdzieś jest granica przyzwoitości :)
Maciek
2017-07-03 21:42:22 UTC
Post by Santana
pączki z Aviteksu
Gdyby w Sevres leżał wzór pączka, to można by oficjalnie pozbawić paskudne
wyroby Awiteksu prawa do tej zaszczytnej nazwy.
Niestety nie leży.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
Santana
2017-07-04 08:28:30 UTC
Post by Maciek
Post by Santana
pączki z Aviteksu
Gdyby w Sevres leżał wzór pączka, to można by oficjalnie pozbawić paskudne
wyroby Awiteksu prawa do tej zaszczytnej nazwy.
Niestety nie leży.
A wyobraź sobie że w którymś roku, z okazji tłustego czwartku, pączki z
Aviteksu zostały uznane przez internautów za najlepsze pączki w
Krakowie. Normalnie masakra. Ale przynajmniej wiadomo kto głosował i co
brać studencka jada :)
Maciek
2017-07-04 08:38:25 UTC
Post by Santana
A wyobraź sobie że w którymś roku, z okazji tłustego czwartku, pączki z
Aviteksu zostały uznane przez internautów za najlepsze pączki w
Krakowie. Normalnie masakra.
Albo zamówili gdzie indziej niż zwykle. One przecież smakują jak kopalne
kluski śląskie...
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
ks
2017-07-04 13:23:58 UTC
Post by ks
Post by Santana
Post by Dagon
Post by Santana
[...]
Akurat taki płaski makowiec z orzechami na wierzchu jest genialny, nie spotkałem
w Krakowie lepszego. Kupowałem też kilka razy kolorowe torty (najlepsze
Karmazynowy przypływ i Saint Tropez) i generalnie są bardzo dobre (czasem
genialne, czasem po prostu dobre).
pozdrawiam Krzysiek

Maciek
2017-06-20 08:24:40 UTC
Post by Santana
Chcesz dobre ciasta/ciastka to uderz do Cichowskich na Starowiślną.
Była, a może nadal jest, cukiernia na Bronowickiej, w okolicach
Przybyszewskiego. Pączki mieli kiedyś całkiem dobre i może nadal mają, bo w
Tłusty Czwartek cakiem niedawno widywałem tam spore kolejki.

Jest też przyjemna cukiernia na Lea, blisko rogu z Kijowską.

Niestety nazwy skleroza zeżarła.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
Krzysiek
2017-06-20 14:47:25 UTC
Post by Santana
Chcesz dobre ciasta/ciastka to uderz do Cichowskich na Starowiślną.
Lepszych w Krakowie nie znajdziesz :)
Obok przez PT Kolegów wymienionych pozwolę sobie jeszcze zaproponować:
Ciasta - nie ciastka - na Święta rozmaite całkiem dobre robi Gałganek na
Karmelickiej. Pączki dobre też u Śliwy (na 18 Stycznia... uuup,
Królewskiej).
Torty na zamówienie wypróbowane, nietanie, ale niezłe - Wentzl.
Z 'nowych' (tzn. marki których nie każdy kojarzy) Consonni (moja
Teściowa serwuje i zawsze są w porządku), nie wiem czy dalej funkcjonuje
Avanti (restauracja była typu borderline, skrajnie niestabilna, ale w
kawiarni świetne ciasta w stylu mazurka).
Krzysiek, FEBP
GalAnonim
2017-06-20 15:06:20 UTC
Post by Krzysiek
Post by Santana
[...]
Pozwolę się podłączyć pod cukierniczy wątek...

Kiedyś (zarówno dawno temu jak i na pewno jakieś 6-7 lat temu) była na
Stolarskiej (idąc od Małego Rynku do Placu Dominikańskiego - po lewej
stronie zaraz prawie na początku) cukiernia (nazwy niestety nie
pamiętam). Mieli oni rewelacyjne marcepany pieczone. Niestety cukiernia
zniknęła. Może ktoś z Was wie coś o tym, ze nie zniknęli tylko się
gdzieś przenieśli. Jeśli coś wiecie to z góry dzięki za podpowiedź.

GA
Santana
2017-06-20 17:21:04 UTC
Post by Krzysiek
Post by Santana
[...]
Dla mnie słabo w tych dwóch miejscach. Mieszkam po sąsiedzku ale wolę
podrałować na Starowiślną :)
P.S. Na swojej komunii miałem tort czekoladowy od Cichowskich. I dziś
kupiony smakuje identycznie a minęło grubo ponad 40 lat. Z pozostałymi
wyrobami jest podobnie i też bardzo sobie cenię. To zresztą jedyna firma
która przetrwała na tym odcinku Starowiślnej :(
Dagon
2017-06-21 22:10:18 UTC
W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 19:21:05 UTC+2 użytkownik Santana napisał:
To zresztą jedyna firma
Post by Santana
która przetrwała na tym odcinku Starowiślnej :(
To w ogóle feralne miejsce jest, na rogu Dietla jakiś czas temu sprzedawali całkiem smaczne i w rozsądnej cenie kanapki na ciepło, nie minęło pół roku a przejęła biznes jakaś sieć kanapki podrożały i zrobiły się niejadalne, ot tak, same z siebie. O bukiniście spod filarków nawet nie wspomnę, gnieździ się teraz w byłym kiosku RUCHu, a zawsze miał wszystkie interesujące nowości często przedpremierowo ... Ile ja kasy tam zostawiałem, ech.
Pozdrawiam Marcin
MiKI
2017-07-01 20:27:04 UTC
Post by Santana
Dla mnie słabo w tych dwóch miejscach. Mieszkam po sąsiedzku ale wolę
podrałować na Starowiślną :)
Cichowscy, Cichowscy i jeszcze raz Cichowscy!
Mistrzowski nugat i mistrzowskie ciastka grylażowe na wagę - rewelacja!

pozdr
miki