Wybor pralki do prania:)
zombek <zombek@@agh.kit.pl>
2003-08-08 13:33:15 UTC
Witam,

Jestem na kupnie pralki (automatycznej) i specyfika mojej nowej łazienki
wymaga, aby to była pralka ładowana od góry. Waham sie pomiedzy BOSCH i
WHIRLPOOL.
Mozecie cos doradzic? Gdzie ewentualnie kupic???

Slyszalem rowniez ze te pralki (ladowane od gory) sa duzo bardziej
awaryjne. Prawdali to czy nie? Ktos ma jakies dobre / zle doswiadczenia z
ww. ??
zombek
pisząc na priv popraw adres
PahoLaineN
2003-08-08 13:35:39 UTC
zombek...
Waham sie pomiedzy BOSCH i WHIRLPOOL.
Ja bym wybrał BOSCHA :)

adam (właściciel Brandta)
--
gg 577534 gsm 506252678
www.noir-et-blanc.foto.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Agatek
2003-08-08 13:54:35 UTC
Nie kupilabym WHIRLPOOLA po raz drugi: moja pralka jest glosna, rodzicow sie
psuje- cos trzeszczy, a gosc z serwisu przyjezdza i mowi ze wszystko jest
ok, biarac 50-100zl za wizyte pogwarancyjna. To samo jest z pozostalymi
sprzetami AGD tej firmy. Odradzam.

A serwis jest koszmarny!
Agata
Jakub Jewu³a
2003-08-08 14:09:00 UTC
Post by Agatek
[...]
Przecztaj instrukcje obslugi, moze pomoze ;-)

Mam tej firmy mikrofale i zmywarke od <> 4-5 lat.
Dzialaja idealnie.

PahoLaineN
2003-08-08 15:18:09 UTC
Jakub Jewuła...
Post by Jakub Jewu³a
Mam tej firmy mikrofale i zmywarke od <> 4-5 lat.
Mowa jest o pralkach :)

Krewny prowadzący niegdyś sklep AGD źle wspominał _pralki_
whirpoola. Na podstawie częstotliwości ich wizyt w serwisie.
Ale za bardzo uogólniać nie można, na początku większość
nowych będzie chodzić dobrze... ;)

adam
Elfka
2003-08-08 15:35:08 UTC
Post by PahoLaineN
Jakub Jewuła...
Post by Jakub Jewu³a
[...]
Wszystko wynika z tego, że nikt nie informuje kupujących, iż należy
zdjąć osłonę wewnętrzną z pralki (jest tkj. za bebnem). A ci co
przychodzą ją naprawiać (głośno chodzi, stuka itp.) są przekonani, że
dawno jej tam nie ma :)
--
Karolina Budzyńska http://www.ghnet.pl/~halab
"laudamus veteres, sed nostris utimus annis" - Ovidius
(chwalimy dawne lata, lecz żyjemy w naszych)
Agatek
2003-08-08 16:00:15 UTC
Post by Agatek
[...]
Pralka rodziców ma juz swoje 6-7 lat, wiec mysle ze po prostu nadszedl jej
czas, ale dlaczego serwisant nie slyszy zgrzytow??

Inne sprzety wadliwie dzialajace to:
zmywarka (kupiona grudzien 2000)- programator- raz naprawa na gwarancji, raz
ostatnio (zeby bylo zabawnie pan z serwisu stwirdzil, ze poniewaz sprzet
jest zabudowany, a jest to sprzet do zabudowy, on tego nie naprawi i kolege
musial wzywac, co trwalo kolejny tydzien...)
plyta elektryczna, halogenowa (grudzien 2000)-1 pole grzewcze sie zepsulo,
naprawa 800zl
piekarnik (XII'00)- powycieraly sie napisy na pokretlach, tak ze zostaly
biale i nie wiadomo bylo na jaki program jest nastwione, stalo sie to
jeszcze w czasie trwania gwarancji

natomiast musze przyznac, ze mikrofalowka, majaca dobre 7 lat, dziala bez
zarzutu caly czas, nie zmienia to faktu, ze nie kupie wiecej sprzetu tej
firmy.

Wszyscy znajomi majacy pralki Boscha sa zachwyceni!

Agata
edymon
2003-08-08 18:28:07 UTC
Post by Agatek
Wszyscy znajomi majacy pralki Boscha sa zachwyceni!
Podzielam. Mamy zmywarke Bosch i czesci w aucie:-) Dzialaja bez zarzutow:-)

Edytka-
Szyba
2003-08-08 17:09:59 UTC
Post by Agatek
[...]
Potwierdzam. Z okapem walczy³em pó³ roku, generowa³ takie ¶mieci ¿e lecia³y
bezpieczniki ró¿nicowo- pr±dowe, a w serwisie pracuj± skrajne debile. A
lodówka to drugie nieszczê¶cie. Do prezk³adania drzwi potrzeba pe³no
magicznych uchwytów, których nie ma w standardzie, ¿e nie wspomnê o g³o¶nej
pracy- musia³em podk³adaæ gumowe uszczelki pod radiator- szkoda ¿e producent
o tym nie pomy¶la³. Whirpool to ch³am, i nigdy wiêcej.....
Pzdr !
Szyba
Aga
2003-08-08 17:40:10 UTC
Moi rodzice mają pralkę Bosch ładowaną od góry. Pralka ma jakieś 5-6 lat i
działa bardzo dobrze - są bardzo zadowoleni.
Jakiś czas temu, kiedy mieli jeszcze starą pralkę (Polar) rozmawiali na temat
wyboru nowej pralki z takim starszym facetem, który od wielu lat zajmował się
naprawą pralek. Nie pamiętam już dokładnie co powiedział, ale ogólnie
chodziło mu o to, że Whirpool ma gorsze części i częściej się psuje,
natomiast Bosch, i owszem po kilku latach może się coś w nim popsuć, ale
wtedy dokupujesz nową część i pralka działa następne kilka lub kilkanaście
lat.
P.Adamczyk
2003-08-08 20:46:17 UTC
Post by zombek <zombek@@agh.kit.pl>
[...]
Ja zdecydowanie polecam Hoover'a.
http://pralki.hoover.pl/linia/18/TOP%20LOADER
Paweł Adamczyk
MapmuH
2003-08-08 21:50:40 UTC
Post by zombek <zombek@@agh.kit.pl>
Waham sie pomiedzy BOSCH i
WHIRLPOOL.
Używam Whirlpool - topowego modelu, nie podam Ci oznaczenia od prawie roku.
Eksploatacja dosyć intensywna - min. 3 prania w tygodniu. Na razie żadnych
problemów, ale muszę Ci powiedzieć, że do końca nie jestem przekonany do
tej pralki, choć nie mam merytorycznych uwag. Może tylko niejasne
przeczucie, że pralkę tak samo dobrą można kupić taniej.
ls
2003-08-11 07:58:32 UTC
Post by zombek <zombek@@agh.kit.pl>
Witam,
Jestem na kupnie pralki (automatycznej) i specyfika mojej nowej ³azienki
wymaga, aby to by³a pralka ³adowana od góry. Waham sie pomiedzy BOSCH i
WHIRLPOOL.
juz 4 lata mam pralke Whirlpoola ladowana od gory
jak dotad nie mialem zadnych problemow
pralka, jak pralka - pierze
pozdr.
ls
ps. dla przeciwnikow tej marki: mam rowniez milkrofalke Whirlpool 2, moze 3
lata - i tez sie nie zepsula ;)
Micha³ Le¶niak
2003-08-11 08:21:11 UTC
[...]
Moi rodzice maja od 3 lat Boscha WFL 1200 Maxx (ładowność 6 kg, 600 obr,
elektroniczny programator) i sprawuje sie bez zarzutu
Moja babcia ma Whirpoola od 7 lat( nie pamietam modelu, ale na pewno juz go
nie produkuja :-) i tez sprawuje sie bez zarzutu
ja bym zastanowil sie jeszcze nad Amica
ale jak bedziesz wybieral zwroc uwage przede wszystkim na zuzycie energii
elekt, wody, ladownosc i okres gwarancji
Grzegorz Mucha
2003-08-11 08:48:25 UTC
Post by Micha³ Le¶niak
[...]
No cóż, jeśli chodzi o Amicę, to podobno zdarza się jej drzeć pranie.
Wszystko z Amicy jest OK, oprócz pralek właśnie..

Ja mogę polecić Candy/Hoover-a (to ten sam koncern, wraz z Zerowattem).
Całkiem przyjemny sprzęt. Natomiast na podstawie doświadczeń rodziców
ZDECYDOWANIE odradzam Aristona (pralka się psuje i psuje), więc i Indesita
też. Zobaczymy, jeśli firma Ariston jakoś się poczuje do odpowiedzialności
za swój wyrób, odszczekam to, a jak nie to będę wszem i wobec głosił
badziewność tej marki.

Lodówki też mają do d**y ;)

mucher
Szymon Machel
2003-08-11 12:57:56 UTC
Post by zombek <zombek@@agh.kit.pl>
Slyszalem rowniez ze te pralki (ladowane od gory) sa duzo bardziej
awaryjne. Prawdali to czy nie? Ktos ma jakies dobre / zle doswiadczenia z
ww. ??
Witam
Posiadam Whirlpoola ³adowanego od góry, dzia³a bez zarzutu
ju¿ chyba szósty rok, albo lepiej. U¿ywana do¶æ intensywnie (dziecko).
Nie mam zastrze¿eñ.
Szymon
zombek <zombek@@agh.kit.pl>
2003-08-13 12:06:30 UTC
Dnia Mon, 11 Aug 2003 14:57:56 +0200, Szymon Machel
[...]
Posiadam Whirlpoola ładowanego od góry, działa bez zarzutu
już chyba szósty rok, albo lepiej. Używana dość intensywnie (dziecko).
Nie mam zastrzeżeń.
Szymon
a pamietasz moze model ??
--